Čo je to konverzia?
V online marketingu nastane konverzia ak návštevník webovej stránky alebo e-shopu vykoná požadovanú akciu môže to byť vyplnenie formulára alebo nákup v e-shope. Z nového používateľa sa tak stáva hodnotný kontakt tzv. lead alebo zákazník.
Typy a príklady konverzií
- Nákup v e-shope
- Prihlásenie sa na odber newslettra
- Získanie nového leadu
- Telefonický kontakt
- Odoslanie formulára
Kľúčové pre každý e-shop a web stránku je zabezpečiť správne meranie konverzií. Ktoré konverzné akcie merať záleží od typu podnikania a vášho cieľa. Hlavnou konverziou je predaj ale netreba zabúdať na sprievodné konverzie, ktoré pomáhajú získať hodnotné kontakty a premieňať ich na platiacich zákazníkov.
Prečo konverzie merať?
- Ušetrenie peňazí
- Zlepšenie návratnosti investície reklamných kampaní ROAS
- Identifikovanie slabých miest web stránky
- Zistenie ktorá kópia reklamy funguje najlepšie
- Určenie s ktorým bannerom interaguje najviac užívateľov
Vďaka konverziám dokážeme lepšie pochopiť správanie používateľov na web stránke, sledovať cenu za konverziu, zistiť konverzný pomer a snažiť sa konverzný pomer optimalizovať.